Penulis Yahudi mengaku "Kami telah kalah dan kami telah memberi kemenangan yang kuat kepada hamas"


Akhbar rusia yang diterbitkan di amerika telah ditarik balik pengedarannya kerana satu artikel yang ditulis oleh penulis yahudi pada muka surat yang ke tujuh. Ini terjemahan dari sebahgian artikel tersebut:


Penulis menyatakan:


Sekiranya kita ke gazza untuk membebaskan shalit (yg ditawan hamas sejak 2006) …… Kami pulang tanpanya.


Sekiranya kita pergi ke gazza untuk menghentikan roket2…………. Sesungguhnya bertambah jauh roket tersebut (sehingga hamper tel aviv) sehinggalah di hari terakhir dan semakin memberi ancaman.


Sekiranya kita pergi ke gazza untuk menghapuskan hammas…………… sesungguhnya hammas semakin disayangi dan kita telah memberikannya pengiktirafan rasmi.


Sekiranya kita pergi ke gazza untuk menjajahnya…………… Sesungguhnya telah kami sebut bahwa pasukan tentera tidak mampu menguasai satu meter pun di dalam kawasan gazza.


Sekiranya kita pergi ke gazza untuk menunjukkan bahwa kita yang hebat…………. Sesungguhnya peperangan telah berhenti setelah mana diputuskan oleh pejuang bukannya ketika kita buat keputusan.


Sekiranya kita pergi ke gazza untuk mempamirkan kekuatan kita……… Sesungguhnya cukuplah kita buat pertunjukkan ketenteraan di tel aviv.


Sekiranya kita pergi ke gazza untuk membunuh pemimpin hammas…………. Sesungguhnya kita hanya membunuh dua orang dari 500 pemimpin gerakan hammas.


Sekiranya kita pergi ke gazza untuk mendapat simpati dari dunia…………….. Sesungguhnya pandangan alam telah merubah kepada memusuhi kami. Orang yang dulu bersama kami pun telah memusuhi kami.


Sekiranya kita pergi ke gazza untuk mengembalikan kepercayaan kepada tentera kita……….. Sesungguhnya kita telah menambahkan kecut pada tentera kita dan telah menambahkan keyakinan kepada pejuang2 hamas pd diri mereka.


Sekiranya kita pergi ke gazza untuk menetapkan kekuatan pencegahan kita …………… sesungguhnya telah jelas bahawa senjata kita, tidak kita gunakannya dengan baik semasa di daratan dengan dua kali percubaan 2006 dan 2008. Ia tidak mencegah hizbullah dan tidak mencegah hammas.


Malahan bertambah ancaman dan kesombongan pemimpin2 hammas. Allah yang lebih mengetahui perkara yang akan datang selepas mana telah tersebar maklumat ini dikalangan penduduk setempat iaitu maklumat berkenaan dgn pejuang2 palestin dan kemampuan mereka untuk melawan kita. Kita tidak harus lupa ketika berlakunya pertemuan demi pertemuan untuk perdamaian Kita tidak pernah mendengar permintaan hammas walau sekalipun untuk genjatan senjata sehingga kita yang memintanya. Biarlah aku bertanya “Siapa yang menakutkan siapa?” Allah lebih mengetahui, terdapat 800 ribu penduduk Israel di selatan yang mana mereka akan gementar dan bergegas ke tempat perlindungan apabila mendengar nama hammas. “Siapa yang menakutkan siapa ?”


Akhirnya penulis membuat kesimpulan dengan kata2nya:


Peperangan ini menyebabkan rejim zionis(pertubuhan yahudi antara bangsa) membelanjakan 10.5 triliun dolar. Jumlah ini sama nilainya dengan belanja untuk kempen pengiklanan selama 40 tahun bagi mencantikkan gambaran orang2 yahudi di mata dunia. Dalam masa 22 hari , tentera2 yahudi telah memusnahkan segala2nya. Jumlah 10.5 trilion yang dikeluarkan oleh pertubuhan zionis ini tidak mencukupi bagi membiyai semua perbelanjaan perang ini.Ini juga tidak termasuk kerugian manusia di pihak askar dan orang awam yang terkena roket.


Penulis yahudi ini berkata:


Aku, olmert dan barak mengetahui kerugian manusia yang menimpa kami. Kesemuanya dilarang untuk mendedahkan jumlah kerugian manusia tersebut.”


Akhirnya penulis berkata:


“Cukuplah pembohongan kita selama ini. Sebenarnya kita tidak menang.”


Sumber: http://www.aqsatv.ps/arabic/index.asp. aqsa tv adalah milik hamas sperti manar tv milik hizbullah.

petikan dari http://akhisalman.blogspot.com/

Hentikanlah perang yang mensia-siakan...

Ya Rabbi, Kurniakanlah kedamaian, dan ketenangan kepada jiwa-jiwa hamba yang memerlukan...



assalamualaikum kepada sahabat pembaca...

salam juang ....




tahniah diucapkan kepada calon-calon PRK UIAM yang telah berjaya memenangi hati para mahasiswa sekaligus diberi mandat untuk menerajui MPP kelak. Harapnya rahmat Allah akan sentiasa bersama kalian. amen..


Namun, secara peribadi, penulis berasa terkilan kerana pada PRK kali ini, terdapat begitu banyak sekali permainan politik yang menjengkelkan telah berlaku.


Antara isu terbesar yang disedari ialah "perang" antara WUFI dan PKPIM...


Disini, penulis tidaklah mahu mengungkit, siapakah yang salah, mahupun siapa yang betul, namun apa yang dikesalkan, terjadinya pertelingkahan antara dua gerakan mahasiswa Islam yang pada natijahnya sehaluan matlamatnya- mendaulahkan Islam didalam jiwa-jiwa mahasiswa.


Disini, penulis menyeru, agar kedua-dua belah pihak supaya berhenti tohmah menohmah, benci membenci, caci maki antara satu sama lain.Hal ini demi menjamin kesucian, dan kreadibiliti gerakan mahasiswa Islam itu sendiri.Penulis kira lebih elok jika ia digantikan dengan dasar saling hormat menghormati, selain menggalakan perkongsian idea walaupun kaedah perjuangannya sedikit berbeza. Harapnya, janganlah dengan hanya kerana isu kepolitikan, umat muhammad yang satu imannya, berpecah belah...


Fikirkanlah, jika sengketa antara PKPIM dan WUFI terus berpanjangan, siapa pula yang akan bertepuk tangan?? - sudah tentu musuh-musuh Islam dan seangkatan dengannya..


Janganlah satu ketika nanti kita terpandang kebelakang, dan baharulah kita sedar, apa yang kita lakukan pada hari ini, sesungguhnya merugikan kita...


Bukankah lebih baik diadakan satu perjumpaan tertutup diantara majlis tertinggi kedua-dua belah pihak, daripada menabur artikel-artikel berbaur kebencian di arus perdana?

Maka Rasionallah pada akalku, Gejala politik kotor ini harus dibanteras supaya ia tidak terus membarah!!



Walllahualam


Pecinta gerakan Islam,

Ibn Qadir



p/s: luahan diatas bersifat peribadi, bukanlah kenyataan rasmi yang dikeluarkan oleh mana-mana badan yang dianggotai penulis. Harap maklum

Kenyataan Media Gerak Mahasiswa Malaysia berkenaan dengan pilihanraya kampus




KENYATAAN MEDIA

GERAK MAHASISWA MALAYSIA

22 JANUARI 2009


Kenyataan Media Gerak Mahasiswa Malaysia berkaitan dengan pilihanraya kampus bagi sesi 2009/2010


Gerakan Rakyat Anti Korupsi Mahasiswa Malaysia (Gerak Mahasiswa Malaysia) menggesa agar pengundi yang terlibat dalam pilihanraya kampus di seluruh Negara memilih mana-mana calon yang berintegriti di antara calon-calon yang bertanding.. Pemilihan calon yang tepat oleh pengundi amat perlu agar pemimpin yang dilantik kelak mampu untuk membawa agenda pembangunan mahasiswa secara telus, bertanggungjawab dan penuh integriti.

Perlu ditegaskan bahawa, Politik kampus adalah medan latihan utama generasi mahasiswa sebelum terjun ke dalam cabaran dunia politik sebenar yang lebih mencabar. Berkaitan dengan itu, demi membebaskan Negara yang kita cintai ini daripada segala bentuk korupsi kelak, maka wajarlah elemen anti rasuah dipupuk sejak daripada pilihanraya kampus lagi.

Maka di kesempatan ini, kami memikirkan suatu kerangka dan garis panduan haruslah dilakukan oleh pihak-pihak yang terlibat bagi merealisasikan harapan masyarakat kampus khususnya, dan rakyat Malaysia secara amnya, untuk memastikan pilihanraya kampus yang dijalankan bebas daripada segala ancaman korupsi dan rasuah.

Sehubungan dengan itu, Sukacita kami di Gerak Mahasiswa Malaysia mencadangkan agar satu post mortem khas dilaksanakan oleh pihak universiti terbabit bagi mengenal pasti kewujudan korupsi dan rasuah politik didalam Pilihanraya Kampus tersebut. Gesaan ini seharusnya dinilai secara serius oleh pihak berkaitan bertujuan untuk memastikan pemilihan barisan kepimpinan mahasiswa bagi sesi ini bebas daripada segala apa bentuk ancaman korupsi sekaligus menjadi orientasi terbaik kepada calon kepimpinan mahasiswa agar masalah korupsi dapat dibanteras sejak daripada akar umbi lagi.Post mortem sebegini sedikit sebanyak akan membantu bagi mencegah kegiatan rasuah dan korupsi untuk jangka masa panjang.

Justeru itu, Gerak Mahasiswa mencadangkan pemwajiban keatas semua calon yang bertanding didalam pilihanraya kampus kali ini agar mengisytiharkan segala peruntukan kewangan bagi tujuan kempen dan pertandingan. Hal ini dilihat sebagai satu intipati penting bagi memastikan setiap calon tersebut bebas daripada segala gejala politik wang dan korupsi.

Dalam pada itu,Kami juga menggesa agar setiap calon yang bertanding didalam pilihanraya yang disebutkan diatas berikrar bahawa mereka akan menjauhi segala unsur politik wang didalam pilihanraya yang bakal ditandingi. Ini dilihat bersesuaian bagi membudayakan kesedaran anti korupsi yang dilihat semakin lemah dikalangan generasi mahasiswa mutakhir kini.

Sebagai langkah pelengkap, pemantauan secara Pro-aktif oleh badan-badan atau pertubuhan bebas terhadap Pilihanraya Kampus juga wajar dilaksanakan.Penilaian oleh panel-panel bebas dan professional ini dilihat sebagai satu inisiatif penting bagi menjamin tiadanya unsur salah guna kuasa, rasuah dan politik wang wujud didalam pilihanraya yang dimaksudkan sekaligus menjamin ketelusan dan integriti calon yang bertanding.Ini dilihat bertepatan dengan hakikat bahawa golongan mahasiswa adalah pewaris kepada barisan kepimpinan Nasional kelak.



HAFIDZ HAKIMI HARON

Exco,

Bahagian Kepimpinan dan sukarelawan

GERAK MAHASISWA MALAYSIA

Kuda Hitam....


Demi Allah, Izinkanlah hambamu berseloka..

Entah mengapa, mata ini sukar dilelapkan. Jam sudah menunjukkan 4:30 pagi, kuliah esok pagi mulanya jam 8, esok hari membuang undi bagi pilihanraya kampus di UIAM, namun kelopak mata ini masih degil untuk menuruti perintah tuannya supaya dikatupkan.



Terlintas juga cerita angkat sumpah Presiden Obama, tergagap-gagap melafazkan ikrar!.. sedikit ganjil, sedikit takjub. Kata sesetengah orang, kadangkala gagap seorang pemimpin ini bagus juga. Sama seperti melafazkan nikah, mungkin itu petanda memikirkan keterberatan memikul tanggungjawab yang bakal digalas? Apa yang difikirkan Obama ya? Wallahualam.

Tidaklah menjadi sesuatu yang menghairankan, kemenangan puak demokrat pada pilihanraya Amerika Syarikat yang lalu seharusnya telah dijangkakan. Sekilas pandang, nampaknya pengundi disana lebih membenci dasar pentadbiran Bush dan rakan-rakan daripada sentimen perkauman itu sendiri. Mungkin sudah bosan agaknya dengan retorik Bush yang tidak habis-habis menjadi hamba suruhan Negara Zionis. terpaksa atau rela? Itu penulis kurang periksa.


Namun apa jua hakikatnya, slogan “we believe in change” yang dimainkan oleh puak demokrat telah memberi impak besar terhadap kemenangan Obama dalam pilihanraya yang lalu. Tidak perlu menunggu Obama secara resminya menjadi Presiden pun, “change” itu nampaknya sudah berlaku. Kali pertama dalam sejarah, Orang hitam ke rumah putih, masyarakat dunia merayakan kemenangan seorang presiden Amerika Syarikat, dan lain-lain.

Namun soalnya, adakah “change” itu akan terbawa auranya ke tebing barat yang tidak pernah berhenti bergolak sejak 60tahun yang lalu? Adakah Obama akan merombak dasar polisi luar Bush yang amat cintakan peperangan? Adakah Obama akan menolak dasar liar zionis yang sudahpun diketahui mengawal polisi rumah putih sejak era Kennedy lagi?

Di atas kertas, “change” itu hanya tinggal harapan, hanya tinggal dongengan. Negara Kapitalis seperti Amerika Syarikat amat memerlukan dasar peperangan Internasional untuk menjana keuntungan. Keamanan sejagat haruslah ditegah demi menjamin kekuatan ekonomi Negara sedemikian. Logikanya, siapa lagi yang mahu membeli teknologi persenjataan Amerika yang canggih manggih itu; sekiranya tiada provokasi dan konfrantasi ? Jika amanlah agaknya tebing barat itu, tiadalah pembelian senjata daripada pihak Israel, tiadalah ikat janji pembelian jet-jet penggempur oleh mesir dan Arab Saudi! Maka muflislah konglemerat besar seperti Boeing, Lockhead dan sebagainya. Jadi pada mereka, peperangan wajar diteruskan patah lagi dizaman kemelesetan ekonomi sebegini!!

Sedang menitipkan penulisan ini, terkenang juga perbualan bersama rakan ketika menikmati teh “beng” bersamanya awal senja tadi.

“kau tahu tak kimi, semalam adik aku Tanya aku, kenapa Israel nak bunuh anak-anak Palestin, kenapa orang lain tak boleh nak bantai Israel?”

“Abes tu, kau jawab apa?” ujar penulis berminat..

“aku katalah, memanglah orang tak boleh buat apa-apa sebab Amerika ni Kuda Israel… ikut je ape yang Israel suruh!!.. apa lagi, adik aku pun pelik ,dia Tanya balik aku, “kuda Israel?” pastu dia terdiam..”

Penulis tersenyum sambil meimiginasikan fikrah anak kecil itu. Mungkin dibayangnya Bush sedang ditunggang oleh Olmert macam main kuda-kuda waktu kecil-kecil dulu.

“Esoknya, pagi-pagi lagi adik aku jumpa ayah aku..” sambung rakan sambil membetulkan kaca matanya.

“Apa yang dia buat?” Tanya penulis kehairanan

“dia kata kat ayah aku “ Ayah! Ayah tahu tak Amerika tu kuda Israel!!!”



……Sesungguhnya Amerika itu kuda Israel….hummm…

P/s:, harapnya pembaca dari UIA memilih saf pimpinan terbaik bagi menerajui sesi MPP yang mendatang.. Jangan lupa mengundi, Lunaskan tanggungjawab anda sebagai mahasiswa!!!

Salam Juang,

Ibn Qadir


Israel uses deadly weapon in Gaza

Reports of previously unseen injuries in the wounded and dead in Gaza are surfacing. Bodies have arrived severely fragmented, melted and disfigured. Others have had burning internal wounds, yet showed only minute pieces of shrapnel externally. Charred and blackened limbs have required amputation, but suddenly healthy tissue begins dying often leading to the person’s death. It is believed that Israel has used an experimental weapon called DIME that is manufactured in the USA. Aside from the horrific injuries it causes, DIME has been shown to be highly carcinogenic and harmful to the environment and the long-term effects are very much unknown. Still in the testing stage, DIME has not yet been officially declared an illegal weapon, but this is all the more reason why it should not be used experimentally, particularly against civilians.

What is DIME?

Dense Inert Metal Explosive (DIME) is considered a precise munition intended to limit collateral damage. According to GlobalSecurity.org, “the warhead explosive fill is a dense inert metal explosive containing fine tungsten particles to provide a ballasted payload with sufficient penetration mass.” The US-based website Defense-Tech says, "the result is an incredibly destructive blast in a small area" and "the destructive power of the mixture causes far more damage than pure explosive."

Israel denies using DIME

Israel denies using DIME weapons and claims that it is only using weapons in accordance with international law. However, Israel is not known for telling the truth about the weapons it uses against civilians. In its 1982 war on Lebanon, Israel was shown to be lying when journalists proved that Israel had indeed used phosphorous munitions. Again in Lebanon this year, Israel denied and later admitted having used cluster bombs and white phosphorus explosives – a horrific chemical weapon of mass destruction that causes the wounds to burn when exposed to air. Also, inexplicable radiation levels and uranium-235 have been found in soil samples, but Israel has denied using any radioactive uranium explosives. Israel is widely suspected of having a stockpile of chemical weapons, and using such weapons on civilians - particularly experimental ones like DIME – breaches international law and is morally indefensible.

History of Israel’s Chemical Weapons use

In 1948, Zionist forces injected typhoid in the aqueduct of Acre’s water supply causing a typhoid epidemic and opening the way for a “reign of terror” which ended with the collapse of the Palestinian city. Then in 1968, Israelis began using chemical defoliants on Palestinian crops in various farms over a number of years. Nerve gas used around school children has also been documented. In Khan Younis in 2001, Israel used incapacitants – a convulsing poison gas - but even the televised pictures of victims hysterically thrashing around and vomiting incessantly did not spark an international outcry nor did it lead to an investigation and condemnation of Israel. Israel then continued to use the gas in Gaza and also the
West Bank.

International safeguards/monitoring/testing

A team headed by Professor Manduca from the University of Genova, Italy has investigated testimonies, images and material evidence collected by NGOs and fact-finding missions. Tissue samples from patients in Gaza were analysed and found to be compatible with the hypothesis that DIME weapons were used. The International Committee of the Red Cross (ICRC) is collecting information on the injuries in Gaza, but has not yet come to any conclusion about the weapons used.

Israel’s obligations

Israel has an obligation under Article 147 of the Geneva Convention, not to “willingly cause great suffering or serious injury to the body or health” of civilians. Certainly, Israel should not be using new experimental weapons where civilians are at risk. Their use terrorises the occupied civilian population and is a form of collective punishment which is forbidden by international law. Israel has signed but not ratified the Chemical Weapons Convention and is not party to the Biological Weapons Convention. It has constantly violated numerous conventions from The Geneva Protocol of 1925 on Poisonous Gas to the 1993 Convention on the Prohibition of the Development, Production, Stockpiling and Use of Chemical Weapons.

PKPIM Komited Bersama Sekretariat Selamatkan Bahasa Melayu


Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM) akan terus komited bersama dengan Sekretariat Selamatkan Bahasa Melayu dalam melaksanakan segala perencanaan yang telah ditetapkan demi memastikan matlamat untuk membubarkan dasar PPSMI tercapai.


Sokongan dan kerjasama yang tidak berbelah bagi ini diberikan atas sebab keberkesanan sekretariat ini untuk menyatukan seluruh pertubuhan yang berpegang kepada prinsip membantah dasar PPSMI. Dalam pada itu, sekretariat yang bakal dipimpin oleh Dato Dr Hasan Ahmad ini juga telah berikrar untuk melakukan tindakan yang paling radikal iaitu mengadakan demonstrasi satu ratus ribu rakyat sambil membawa keranda 152. Maka, sebagai wadah gerakan pelajar yang membawa idealisme anak muda, adalah wajib bagi kami untuk berjuang bersama-sama di dalam sekretariat ini.

Sementara itu, dalam mesyuarat jawatankuasa tindakan 152 bersama En Hasni Abas yang lepas, beberapa perwakilan PKPIM telah diberikan mandat untuk menggerakkan sekretariat ini bersama beberapa pertubuhan lain. Antaranya termasuk Saifullah Zulkifli (Setiausaha), Muhammad Faisal Abdul Aziz (Pen Setiausaha), Akmal Hisyam Abdul Rahim (Setiausaha Media), Abu Qassim Nor Azmi (Jawatankuasa) dan sebagainya. Situasi ini telah memberikan harapan dan tanggungjawab yang besar kepada PKPIM untuk memberi komitmen yang penuh kepada sekretariat.

Sebelum ini PKPIM telah menyerahkan petisyen bantahan satu ribu tandatangan kepada Timbalan Menteri Pelajaran, namun sehingga kini, sebarang respon masih belum diberikan. Ekoran itu, PKPIM sudah bersedia untuk melakukan apa saja yang termampu termasuk untuk turun ke jalanan sambil mengangkat keranda bersama-sama sekretariat ini sebagai wadah terakhir bagi mendesak pihak pemerintah mendaulatakan kembali martabat Bahasa Melayu.

Dalam perkembangan berkaitan, PKPIM turut menggesa seluruh pihak khususnya pertubuhan bukan kerajaan untuk bersama menyertai sekretariat ini bagi memastikan suatu gerakan selamatkan bahasa melayu berjaya dilaksanakan secara besar-besaran.

MUHAMMAD FAISAL ABDUL AZIZ (860813-38-5543)

Naib Presiden,

Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM).

Merangkap Penolong Setiausaha Sekretariat Selamatkan BahasaMelayu

let us make a comparison, shall we?

we have heard the Palestinian side of story, as we can see from the images below:












now let see the other side of story as well, shall we?

the carnage, the destruction, the the annihilation, the sorrow, the pain, resulted from Qassam rockets launched by Hamas...












It seems the United Nations security council never get wiser to me...

Dont you think the same??




Ibn Qadir

Mari Kita Baca Qunut Nazilah!

picture-1.jpg


Ya Allah, sesungguhnya kami meletakkan-Mu di batang-batang leher musuh-musuh kami


Dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan-kejahatan mereka
Ya Allah, leburkanlah kumpulan-kumpulan mereka
Pecah belahkan dan kacau bilaukan persatuan mereka
Goncangkan pendirian mereka


Dan hantarkanlah anjing-anjing Mu ke atas mereka
Wahai Tuhan Yang Gagah Perkasa
Wahai Tuhan Yang Maha Penghukum
Wahai Tuhan yang bersifat murka
Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah


Wahai Tuhan yang menurunkan Kitab,
Wahai Tuhan yang mengarakkan awan
Wahai Tuhan yang menewaskan bala tentera al-Ahzab
Kalahkan mereka dan menangkan kami ke atas mereka.


sama-sama kita panjangkan doa ini kepada saudara-saudara kita di gaza!

For Gaza!





Kalau orang Feringghi pon boleh terpekik-pekik membela orang palestin, kita yang berkongsi syahadah ni, bile lagik???!!!!!

Road-show Himpunan 100 Ribu Negeri-negeri Akan Di susun





Kesempatan bertemu Ketua Kerajaan Negeri Perak Dato' Seri Nizar Jamaluddin dan Ketua Kerajaan Negeri Kedah Dato' Seri Azizan Razak dalam penamaan calon pilihanraya Kuala Terengganu di ambil untuk memohon kerjasama kedua-dua kerajaan negeri membantu menjayakan road-show Himpunan 100 ribu di negeri-negeri. Dato' Seri Nizar Jamaluddin yang juga pernah menyaman Kementerian Pendidikan berhubung Pengajaran & Pembelajaran Sains & Matematik Dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) pada tahun 2006 bakal menjadi ikon kepada Himpunan 100 Ribu ini. Kedua-dua Ketua Kerajaan ini telah menyatakan persetujuan untuk bekerjasama dengan Sekretariat menjayakan road-show di negeri masing-masing.



Suhaizan Kaiat
Timbalan Pengarah
Sekretariat Selamatkan Bahasa Melayu

Pertemuan Wakil-wakil NGO dan GAPENA : satu kesinambungan perjuangan memartabatkan bahasa melayu!


Dengan nama Allah, izinkanlah hambamu meninta...

Sebentar tadi, tepat jam 8:30 malam,di rumah GAPENA, satu pertemuan telah dijalankan diantara pihak GAPENA dan wakil-wakil NGO bertujuan untuk membincangkan isu PPSMI yang hangat diperkatakan kini.


Saudara Faisal Aziz, dan Professor Emeritus Tan Sri Dato' (Dr) Ismail Hussein



Penulis dan saudara Faisal Aziz, turut hadir mewakili Gerakan Anti PPSMI (GAP)-PKPIM dalam permesyuaratan tersebut. Mesyuarat tersebut tidak lain tidak bukan membincangkan tindakan susulan yang bakal dilakukan secara bersama bagi mendesak pihak Kementerian Pelajaran supaya memansuhkan pembelajaran Sains dan matematik didalam Bahasa Inggeris.



Turut hadir dalam perjumpaan tersebut, nama-nama besar dalam perjuangan menegakkan kedaulatan Bahasa melayu seperti Dato' Zainal Abidin Borhan, Tan Sri Dato' (Dr) Ismail Hussein, Dato' Latip Bakar, Prof Dr Abdullah Hassan, dan turut disertai oleh lebih 15 wakil NGO daripada seluruh negara.


Dalam mesyuarat tersebut, rata-rata perwakilan NGO terbabit menyatakan sokongan penuh bagi menghapuskan PPSMI secara bermatian-matian demi menjamin kedaulatan Bahasa melayu, ini termasuklah mengenakan tindakan undang-undang terhadap pihak kementerian pendidikan diatas dasar pencabulan Artikel 152 Perlembagaan Persekutuan.

Dato' Latip Bakar dan Prof Dr Abdullah Hassan

Perjumpaan dengan pemimpin tertinggi di pihak kerajaan turut diusulkan oleh pihak perwakilan, hal ini dilakukan bagi menggesa pihak pimpinan negara untuk menilai secara serius berkenaan dengan isu ini serta implikasinya terhadap masyarakat malaysia khususnya kaum Melayu di luar bandar.

Difahamkan, penghapusan PPSMI turut mendapat sokongan parti-parti politik dominan di Malaysia. Perlu ditegaskan, sokongan ini bukanlah harus dipandang sebagai bersifat politik, namun ia adalah satu tanggungjawab sosial yang harus dilunaskan dan diberi perhatian oleh semua pihak.

Seluruh perwakilan bersetuju untuk mengembeleng seluruh jentera dan kapasiti yang ada bagi melancarkan kempen Anti PPSMI secara besar-besaran, ini termasuklah dengan kempen menaikkan sepanduk dan poster diseluruh negara, serta rapat umum yang dijangka akan dilakukan dalam jangka masa terdekat ini,- sekiranya tiada tindakan yang difikirkan wajar diambil oleh pihak pemerintah.

Perwakilan turut bersetuju untuk memberi mandat kepada GAPENA untuk mengurus tadbir kempen ini.


Professor Emeritus Tan Sri Dato' (Dr) Ismail Hussein dan penulis


Kami di GAP-PKPIM menyatakan sokongan penuh terhadap cadangan-cadangan yang diutarakan demi menjamin kedaulatan bahasa melayu daripada terus dicabuli oleh dasar-dasar yang tidak bertanggungjawab.

Penulis juga menyeru kepada sekalian NGO, khususnya gerakan-gerakan mahasiswa di Malaysia agar bersama-sama menyertai barisan kami dalam perjuangan menentang PPSMI secara habis-habisan. Harapnya segala perbedaan dari segi politik dan idea dapat diketepikan seketika demi menjamin kepentingan bahasa Melayu yang sedang dilanda bahaya globalisasi.



saudara faisal aziz (pengerusi GAP-PKPIM),Professor Emeritus Tan Sri Dato' (Dr) Ismail Hussein (Ketua 1 GAPENA), dan Penulis




Kembalikan Kedaulatan Bahasa Melayu!!




Hafidz Hakimi Haron (Ibn Qadir)

Ahli Jawatankuasa,
Gerakan Anti PPSMI (GAP) - PKPIM

Jewish Editor sacked for publishing article.

This article was sent to Debbie Ducro, an American-Jewish journalist with the Kansas City Jewish Chronicle. She published it, and was fired the next day.

~@~~@~~@~

I am a Jew. I was a participant in the Rally for the Right of Return to Palestine. It was the right thing to do.

I've heard about the European holocaust against the Jews since I was a small child. I've visited the memorials in Washington, DC and Jerusalem dedicated to Jewish lives lost and I've cried at the recognition to what level of atrocity mankind is capable of sinking. Where are the Jews of conscience? No righteous malice can be held against the survivors of Hitler's holocaust. These fragments of humanity were in no position to make choices beyond that of personal survival. We must not forget that being a survivor or a co-religionist of the victims of the European Holocaust does not grant dispensation from abiding by the rules of humanity.

"Never again" as a motto, rings hollow when it means "never again to us alone." My generation was raised being led to believe that the biblical land was a vast desert inhabited by a handful of impoverished Palestinians living with their camels and eking out a living in the sand. The arrival of the Jews was touted as a tremendous benefit to these desert dwellers. Golda Meir even assured us that there "is no Palestinian problem".

We know now this picture wasn't as it was painted. Palestine was a land filled with people who called it home. There were thriving towns and villages, schools and hospitals. There were Jews, Christians and Muslims.

In fact, prior to the occupation, Jews represented a mere seven per cent of the population and owned three per cent of the land.

Taking the blinders off for a moment, I see a second atrocity perpetuated by the very people who should be exquisitely sensitive to the suffering of others. These people knew what it felt like to be ordered out of your home at gun point and forced to march into the night to unknown destinations or face execution on the spot. The people who displaced the Palestinians knew first hand what it means to watch your home in flames, to surrender everything dear to your heart at a moment's notice. Bulldozers levelled hundreds of villages, along with the remains of the village inhabitants, the old and the young. This was nothing new to the world.

Poland is a vast graveyard of the Jews of Europe. Israel is the final resting place of the massacred Palestinian people. A short distance from the memorial to the Jewish children lost to the holocaust in Europe there is a levelled parking lot. Under this parking lot is what's left of a once flourishing village and the bodies of men, women and children whose only crime was taking up needed space and not leaving graciously. This particular burial marker reads: "Public Parking".

I've talked with Palestinians. I have yet to meet a Palestinian who hasn't lost a member of their family to the Israeli Shoah, nor a Palestinian who cannot name a relative or friend languishing under inhumane conditions in an Israeli prison. Time and time again, Israel is cited for human rights violations to no avail. On a recent trip to Israel, I visited the refugee camps inhabited by a people who have waited 52 years in these 'temporary' camps to go home. Every Palestinian grandparent can tell you the name of their village, their street, and where the olive trees were planted. Their grandchildren may never have been home, but they can tell you where their great-grandfather lies buried and where the village well stood. The press has fostered the portrait of the Palestinian terrorist. But the victims who rose up against human indignity in the Warsaw Ghetto are called heroes. Those who lost their lives are called martyrs. The Palestinian who tosses a rock in desperation is a terrorist.

Two years ago I drove through Palestine and watched intricate sprinkler systems watering lush green lawns of Zionist settlers in their new condominium complexes, surrounded by armed guards and barbed wire in the midst of a Palestinian community where there was not adequate water to drink and the surrounding fields were sandy and dry. University professor Moshe Zimmerman reported in the Jerusalem Post (30 April, 1995), "The [Jewish] children of Hebron are just like Hitler's youth."

We Jews are suing for restitution, lost wages, compensation for homes, land, slave labour and back wages in Europe. Am I a traitor of a Jew for supporting the right of return of the Palestinian refugees to their birthplace and compensation for what was taken that cannot be returned?

The Jewish dead cannot be brought back to life and neither can the Palestinian massacred be resurrected. David Ben Gurion said, "Let us not ignore the truth among ourselves...politically, we are the aggressors and they defend themselves...The country is theirs, because they inhabit it, whereas we want to come here and settle down, and in their view we want to take away from them their country...".

Palestine is a land that has been occupied and emptied of its people. Its cultural and physical landmarks have been obliterated and replaced by tidy Hebrew signs. The history of a people was the first thing eradicated by the occupiers. The history of the indigenous people has been all but eradicated as though they never existed. And all this has been hailed by the world as a miraculous act of God. We must recognise that Israel's existence is not even a question of legality so much as it is an illegal fait accompli realised through the use of force while supported by the Western powers. The UN missions directed at Israel in attempting to correct its violations of have thus far been futile.

In Hertzl's 'The Jewish State' the father of Zionism said: "We must investigate and take possession of the new Jewish country by means of every modern expedient." I guess I agree with Ehud Barak (3 June 1998) when he said, "If I were a Palestinian, I'd also join a terror group." I'd go a step further perhaps. Rather than throwing little stones in desperation, I'd hurtle a boulder.

Hopefully, somewhere deep inside, every Jew of conscience knows that this was no war; that this was not G-d's restitution of the holy land to it's rightful owners. We know that a human atrocity was and continues to be perpetuated against an innocent people who couldn't come up with the arms and money to defend themselves against the western powers bent upon their demise as a people.

We cannot continue to say, "But what were we to do?" Zionism is not synonymous with Judaism. I wholly support the rally of the right of return of the Palestinian people. here.