Blog Menghina Rasulullah : Penyiasatan yang lebih terperinci wajar disegerakan!

Wahai Tuhanku, Izinkanlah aku meninta demi menegakkan Agamamu yang kian diselaputi dengan penghinaan... ......................................................................................................................................................................



Sudah tamat episod “kangaroo” kes Lina Joy dan Aishah Bukhari, kini Islam sekali lagi menjadi medan serangan oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawaban. Cuma ceritanya sedikit berbeda, bukan lagi Isu murtad, namun kegiatan yang boleh dikatakan lebih subersif dan lebih skeptikal, iaitu penulisan yang bertujuan menghina junjungan kita, Rasulullah sallalahualaihiwasallam…


Ya, memang benar, ini bukanlah sebuah episod baru.Memang ada sahaja anasir-anasir yang buta hati perutnya sentiasa ingin menjatuhkan nilai kredibiliti junjungan besar kita.Propaganda ini telah langsung dimulakan sejak hari-hari kehidupan Nabi Muhammad itu lagi, dan apa yang pasti, bapa kepada segala penghina Rasulullah ialah bapa saudara baginda sendiri, Abu Lahab. Masyurnya Abu Lahab itu sebagai penghina kekasih Allah sehingga diturunkan oleh Ilahi dengan surah khusus bagi menghina kembali bapa saudara Rasulullah itu :

“Maka celakalah Abu Lahab….”

Namun, tohmahan yang dilemparkan oleh Allah terhadap Abu Lahab ini seolah-olah disepikan oleh segolongan manusia. Ironinya, lebih ramai “anak, cucu-cicit” Abu Lahab meniru tindakan seperti orang tuanya.


Lihatlah orientalis seperti Jimmy Sweggart, yang menghina Rasulullah sebagai seorang phidophelia dan seorang penagih seksualiti, begitu juga dengan karikatur yang dilukis oleh seorang kartunis terkemuka di Denmark, bermaksud untuk menghina Nabi Muhammad sallalahualaihiwassalam, mengundang tunjuk perasaan oleh Umat Islam seluruh dunia, selain membawa kepada pemboikotan barangan buatan Denmark di beberapa buah negara Islam.


Namun, benih si Abu Lahab nampaknya kian subur, kian mekar… Jika dahulu, kita hanya boleh mendengar segala cacian dan perlekehan sumbang keatas baginda datangnya daripada puak orientalis yang bukanlah seorang Muslim, namun apa yang mengejutkan, kali ini ia didakwa didokongi oleh seorang Melayu!

Ya, Melayu.. !!


Jika diturutkan konotasi daripada Perlembagaan Persekutuan Malaysia, Melayu itu adalah seorang yang beragama Islam, bertutur dalam bahasa Melayu, dan mengamalkan cara hidup melayu. Cuba kita lihat sekali lagi sahabat? Seorang Muslim?? Masyaallah wa Nauzubillah…

Nampaknya benih kita kian dicemari. Dirosakkan oleh dokongan ideologi sekular yang kian menjahanamkan bangsa dan agama kita. Lihatlah di sekeliling kita, berapa ramai yang kononnya menjadi seorang pemikir bebas atau lebih dikenali sebagai “free thinker”?. Berapa ramai yang kelihatan begitu berani mencabar fatwa berkenaan dengan isu Yoga? Berapa Ramai diantara kita yang begitu lantang mempersendakan golongan Ulama’ muktabar?


Maka Benarlah Sabda Rasulullah, Umat akhir zaman itu sudah tidak lagi menghormati para ilmuwan dan ulama'...


Namun itulah kenyataan, itulah hakikat yang cukup memeritkan. Apabila seorang Melayu yang telah dimuliakan oleh sinar Islam, dimana sejurus lahirnya dari kandungan diperdengarkan seruan azan, mencabar kekasih Tuhannya dan juga Penciptanya…

Realitinya, bukan hanya sebuah laman blog dan secebis artikel di laman sesawang yang diltulis demi menghina kekasih Allah. Malahan kiranya,terdapat beratus-ratus lagi laman seumpamanya yang tumbuh bak cendawan selepas hujan dewasa kini.


Kadangkala terlintas juga kehairanan didalam sanubari penulis. Kenapa hanya kini baharulah hal sebegini mahu diketengahkan? Kenapa kini baru mahu dibawa campur tangan Pak Menteri? Kenapa hanya secebis artikel yang dijumpai?




……..Di mana pula Ayah Pin pemimpin kerajaan langit bertugukan teko??.......(menyorok dalam teko??)


Apapun, secara peribadi, penulis tetap meghargai ketegasan dan keseriusan yang diambil oleh pihak pemerintah bagi menangani isu mutakhir ini. Alhamdulillah… dan penulis tetap akan berada dibelakang pihak pemerintah dalam apa jua usaha bagi menegakkan agama Islam , Insyaallah…

Namun besar harapan penulis, harapnya isu ini tidaklah “diangkat” hanya kerana tujuan politik semata-mata. Biarlah ia dilakukan dengan nama Allah yang maha agung. Jangalah hanya kerana mahu menunjukkan imej bersih kerana pilihanraya yang berdekatan, kesungguhan menegakkan agama itu datang mencurah –curah. Janganlah kerana hanya mahu menyaingi parti berbinkan Islam, maka pihak pemerintah juga mahu menunjukkan “keislamannya” .




Sahabatku,

Ini soal agama, ini soal Islam.. bersatulah dalam menegakkannya.., mungkin perbezaan ideologi dan pemikiran itu harus diketepikan sebentar, demi kesatuan dalam berjuang diatas agama Islam yang tercinta!



Ya Allah,
Selamatkanlah Agamamu,
Satukanlah Hati kami Umat Muhammad,
Dalam menuntut keadilan yang semakin tidak pasti,
Bukakanlah pintu hidayah buat mereka yang kesesatan mencari Arti…



Aku hanya mahu syahadah terpelihara jua,


Ibn Qadir

Ahli PKPIM

0 comments: